Over Centurion

Wie zijn wij?

Wij zijn een club bevlogen, jonge ondernemers, die tezamen toch al tientallen jaren ervaring hebben in softwareontwikkeling en sales. We hebben in al die jaren gezien dat het internet er niet veiliger op wordt en dat fraude en bedreiging overal op de loer liggen. Dat is voor ons de reden om met Centurion IT Solutions BV een eigen mailingservice op te zetten en aanverwante informatieveiligheid- en informatiebeveiligingsdiensten. Geïnteresseerd in onze drijfveren? Lees hieronder onze verhalen!

Boy van Staalduinen

Spam incidenten

In mijn tijd als IT & Product Manager bij een van de grootste kredietinformatie leveranciers ter wereld heb ik van heel dichtbij 2 incidenten meegemaakt. De eerste keer opende 1 van de jongens uit mijn team een factuur van een telecomprovider. Dit was overigens niet eens het bedrijf waar hij zijn mobiele telefoon abonnement had lopen. Het gevolg was dat er 400 man in 7 landen een uur lang niet konden werken. Het tweede incident was precies dezelfde jongen die precies dezelfde mail met precies dezelfde factuur nogmaals geopend had. Het resultaat was vergelijkbaar. Hieruit blijkt maar weer hoe belangrijk educatie is!

Huub van Hal

Gehackt domein

In mijn tijd als systeembeheerder heb ik het meegemaakt dat de eigenaar van het bedrijf waar ik werkte een mail opende waarin stond dat de domeinnaam van zijn bedrijf verlopen was en dat hij het contract moest verlengen. Dat leek hem aannemelijk en hij klikte op de link in de e-mail. Vervolgens heeft het mij 3 weken gekost om de domeinnaam, die natuurlijk gehackt was, weer terug te krijgen. Al die tijd kregen bezoekers van de website van het bedrijf volstrekt andere content te zien. De impact liep waarschijnlijk in de tonnen euro's aan gemiste omzet en reputatieschade.

Barry van den Berg

Klantervaring

Een klant vertelde eens dat hij zijn medewerkers proactief traint in het herkennen van spam en ransomware. Hij gaf aan dat hij op een leuke wijze de methodiek had geïntroduceerd om zijn medewerkers zo mee te nemen in de gevaren van spam en ransomware. Sinds hij met die interne campagne begonnen is, is er een spelelement ontstaan binnen de organisatie naar het herkennen van spam. Zo is het niet alleen leuk geworden om alert te zijn, maar heeft het deze klant waarschijnlijk ook een hoop ellende en geld bespaard in de afgelopen jaren.

TOP